Bugün birçok wordpress.com kullanıcısının tema düzenleme sorununa çözüm getirmeye çalışacağım. wordpress.com da temalara girip baktığımızda çok güzel slider ları olan temalar görüyoruz. Birini beğenip etkinleştiriyoruz ama bir bakıyoruz slider yok. Normal temalar gibi son yazılarımız ana sayfada sergileniyor. Peki temamıza nasıl slider ekleyeceğiz? İsterseniz kendi kullanığım Nuntius temasının kurulumunu anlatayım. Diğer temaların kurulumuda aşağı yukarı aynı. Nuntius temasının kurulumunu gördükten sonra sizde beğendiğiniz bir temayı düzenleyebilirsiniz.

Nuntius temasını burdan kurduktan sonra yeni bir sayfa ekliyoruz. Sayfanın sağında bulunan Page Attributes bölmesinde News Template yi seçip sayfayı kayıt ediyoruz.

sayfa ekleme

Şimdi bu sayfayı blogumuzun sabit ön sayfası yapmamız gerekiyor. Ayarlar>Okuma kısmından sabit sayfayı sseçiyoruz. Artık sliderimiz hazır sayılır. Sliderin çalışması için en az iki tane yapışkan yazı olması lazım ve bu yapışkan yazıların öne çıkarılmış görseli olması lazım.

Nuntius Eksta Düzenlemeler

Şimdide Nuntius temasına özel düzenlemelerden bahsetmek istiyorum. Bu temada Sliderin hemen yanında bir siderbar alanı var. Bu alana istediğimiz widgeti atabiliyoruz. Ben popüler yazılar widgetini atıyorum çok güzel duruyor. Görünüm>Bileşenler den Feature widget area kısmından istediğiniz widgeti ekleyebilirsiniz.

Birde Sliderin altında bulunan sadece bir kategorideki yazıların yayınlandığı bölüm var. Bu bölümü çok seviyorum. Ben bu bölümde haberleri yayınlıyorum. Sizde istediğiniz kategorideki yazıları bu bölmede yayınlayabilirsiniz. Bunuda Görünüm>Tema Seçenekleri kısmından ayarlayabilirsiniz.

Yapışkan Yazı Nasıl Yapılır?

Yazı sayfasında sağdaki Yayımla bölmesinde geliyoruz. Görünürlük ün karşısında ki Düzenle seçeneğine tıklıyoruz. Altta açılan pencerede Bu yazıyı ana sayfada sabitle seçeneğini tıkladığımız zaman yazımız yapışkan olacaktır.

yapışkan yazıÖne Çıkarılmış Görsel Nasıl Seçilir?

Yine yazı sayfasında sağda bulunan Featured İmage bölmesindeki Set featured image yi tıklıyoruz ve sitediğimiz görseli seçiyoruz.

öne çıkarılmış görsel nasıl seçilir

Bugün Nuntius teması üzerinden örnek vererek tema düzenlemeyi resimli anlatmaya çalıştım. Umarım işinize yarar.

Bunlarda Yararlı Olabilir: