wordpress seo hataları
wordpress seo hataları

webmasterlik yaptığımdan beri bir çok seo hatası yaptım. Bugün başkaları da bu hatalara düşmesin diye hatalarımı paylaşmaya karar verdim. Umarım işinize yarar.

Aktif Link Vermek

Bu benim yaptığım en büyük seo hatası oldu sanırsam. Nasıl olduğunu açıklayayım:

Benim Youtube Mp3 İndirici başlıklı bir yazım vardı. Bu yazıyı ilk yayımladığımda uzun süre ilk sırada çıktı ve çok iyi trafik elde ettim. Yazımda youtube-mp3.org sitesinden bahsetmiştim ve sitenin aktif linkini vermiştim. Bloguma Youtube mp3 indirici sorgusuyla gelen ziyaretçiler direk o siteye tıklıyorlar. Google bu hareketleri inceliyor ve ziyaretçilere asıl lazım olan sitenin youtube-mp3.org olduğunu anlıyor. Google’nin prensibi bu en alakalı sonuçları göstermek. Bu site böylece Youtube mp3 indirici kelimesinde bir numara oluyor ve benim yazım ikinci sayfaya kadar düşüyor. Aynı hataya Bedava Sms Gönderme adlı yazımda da düştüm ve oldukça ziyaretçi kaybı yaşadım.

Site İçi Linkleme Yapmamak

Site içi linklemenin önemini ne yazık ki çok geç fark ettim. Bana göre site içi linkleme site dışı linkleme kadar önemli. Site içi linkleme sayesinde hem ziyaretçileriniz başka içeriklerinizi de görüp tıklayabilir hemde arama motorları ziyaretleri sırasında daha çok içerik tararlar. Peki site içi linkleme nasıl yapılır?

  • En güzel yöntemlerden biri yazınızda yeri geldikçe diğer içeriklerin linkini vermek. Tıpkı benim yaptığım gibi.
  • Sidebar da popüler yazılar ve son yazılar gibi eklentileri kullanmak.
  • Bir diğer güzel yöntem ise benzer yazılar özelliğini kullanmak. Ayrıntılı bilgiyi daha önce yazdığım WordPress Benzer Yazılar başlıklı yazımda bulabilirsiniz.

Benim tavsiye ettiğim yöntemler bunlar. Sizde beğendiğiniz yöntemleri yorum atabilirsiniz.

Tam Sayfa Yazılar

Sekeno’yu ilk açtığımda yazılarımı tam sayfa yayımlıyordum. Sonra düşündüm ki böyle yapınca ana sayfaya gelen ziyaretçiler yazının tamamını okuyabildikleri için yazıya tıklamazlar. Yani sadece ana sayfamı ziyaret etmiş oluyorlardı. Ayrıca yazıların tam sayfa yayınlayınca ana sayfa ağırlaşıyordu ve bu seo açısından hiçte iyi değil.

Yanlış Anahtar Kelime Kullanımı

İlk yazdığım postlarda onlarca etiket kullanıyordum. Sonradan öğrendim ki fazla etiket kullandımı Google spam yaptığımızı düşünüyor ve yazılarımız çok kötü sıralama alıyor. Bana sorsanız en fazla 4 anahtar kelime kullanın. Aslında Google artık anahtar kelimeleri kendi belirliyor ama yinede faydası var.

Yanlış Backlink Kullanımı

Yeni webmasterlerin en çok yaptığı hatalardan biride budur belki. Sadece backlink alarak yükselebileceklerini sananlar var. Oysa backlink almanında kuralları vardır.

Öncelikle link alırken sektörümüzle alakalı sitelerden link almalıyız. Örneğin seo hakkında bir blogunuz varsa yine seo ile ilgili sitelerden link almanız size fayda sağlayacaktır. Seo blogunuza gidipte bir mobilya sitesinden link alırsanız bu size fayda değil zarar verir. Bunun dışında webmaster forumlarına yada genel forumlara üye olarak site tanıtımınızı yapıp backlink kazanabilirsiniz.

Kalitesiz sitelerden link almanın da pek bi faydası olduğu söylenemez. Özgün içerikli, güncel ve eski sitelerden link almak oldukça fayda sağlayacaktır. Bu aşamada yapılan hatalardan biride bir sürü blogspot açıp linkleri basmaktır. Link alırken sabırlı olmalıyız. Bence ilk ay link almazsınız bile olur. Yeterli içerik girdikten sonra her ay bir kaç link alırsanız oldukça faydalı olur.

Bu yazımda yaptığım seo hatalarını yazdım. Sizde yaptığınız seo hatalarını yazarak başkalarına yardımcı olabilirsiniz.