Backlink başka sitelerden sizin sitenize verilen bağlantılara verilen isimdir. Referans diyebiliriz yani. Google’ye göre yararlı siteler zaman içinde diğer siteler tarafından tavsiye edilir ve backlink kazanır. Türkiye’de bunu yapan kişi pek yok maalesef. Tavsiye etmek yerine kopyala yapıştır tercih ediliyor. Bu yüzden backlinklerimizi kendimiz kazanmalıyız.

Backlink Alırken Nelere Dikkat Etmeliyim?

Backlink SEO çalışmalarının en önemli ayağını oluşturur. İlk önce sabırlı olmalıyız. Açtık yeni sitemizi heyecanlıyız, hevesliyiz. Bastık ilk aydan linkleri. Sonuç; spama düştük. Yeni açılan bir sitenin ilk aydan diğer siteler tarafından tavsiye edilmesi mantıklı mı? Tabi ki değil. O zaman ilk ay link almıyoruz, biraz sabrediyoruz.

1 ay geçti. İçeriklerimizi girdik, sitenin seo ayarlarını yaptık vs. Şimdi yavaştan yavaştan link almaya başlayabiliriz. İlk önce kaliteli ve PageRank değeri yüksek sitelerden backlink almaya özen göstermeliyiz. 10 tane PR0 siteden link almak yerine bir tane PR2 siteden link almak daha mantıklıdır. Sonuçta sözü geçen kişilerin bize referans olması daha iyidir. Link aldığımız siteler sektörümüzle alakalı olmalıdır. Bir mobilya sitesine oyun sitesinden link almak size yarar sağlamayacağı gibi çok sayıda alakasız siteden alınan linkler sizi olumsuz etkileyecektir. Sektörünüz ile alakalı sitelerden link almakta zorlanırsanız haber siteleri ve forumları tercih edebilirsiniz. Şimdi size kendi kullandığım ve tavsiye ettiğim güncel backlink kaynaklarını vereceğim. İlk aydan hepsine yüklenmeyin tabi. Her ay bir kaç tane alın daha doğal olur.

Sosyal Ağlar

Sosyal Ağlar link almanın en kolay yoludur. Sitenize hemen popüler sosyal ağlardan hesaplar açarak link almaya başlayabilirsiniz. Sosyal ağlarda oto paylaşım yapma yöntemleri var ama bunları tavsiye etmem çünkü Google bunların doğal olmadığını anlar. Sosyal ağlardan link alırken farklı zamanlarda paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Ara arada Google nin link kısaltma sevisi olan goo.gl den linklerini kısaltarak paylaşın. Daha doğal bir çalışma görüntüsü vermiş olursunuz.

Forumlar

Forumlar bedava ve kolay backlink kazanmanın en iyi, en kolay yoludur. Forumlara üye olduktan sonra yeni site tanıtımları bölümünden ilk linklerinizi alabilirsiniz. Bundan sonra forumda dolaşarak başkalarının sorularına cevaplar verebilir, varsa sitenizdeki alakalı yazıları kaynak göstererek backlink kazanabilirsiniz. Bunun dışında blogunuzdaki bir yazıyı forumda paylaşarak kaynak olarak linkinizi verebilirsiniz. Ben genelde wmaracı, fuub ve iyinet forumlarını tercih ediyorum. Ayrıca bu forumlarda takılarak yeni kaynaklarda keşfedersiniz.

Dizinler

Dizinler genelde karşılıklı link verme yöntemiyle çalışır. Sitenizi eklersiniz, size bir kod verirler ve kodu sitenize ekledikten sonra siteniz yayınlanır. Site ekle, dizin ekle gibi kelimeleri Google de aratarak bir sürü dizin bulabilirsiniz. Bu toplistlere site eklerken en başta söylediklerimi aklınızdan çıkarmayın tabi. En kaliteli dizin ise DMOZ dur. Dmoza site eklemek ise oldukça zordur. Dmoz sadece kaliteli ve özgün içerikli siteleri kabul etmektedir. Aynı zamanda bende karşılıksız bir Türkçe Dizin sitesi açtım. Pagerank değeri şu an 3. Sitenizi eklemek isterseniz bu adresten ekleyebilirsiniz: https://turkdizin.wordpress.com

Yorum Yazarak Backlink Kazanmak

Diğer blog sitelerine yorum yazarak backlink kazanabilirsiniz. Onları düşmanınız olarak görmeyin. İçerikleri ile ilgili yorumlar yazın. Yorum yazarken isim kısmına site adınızı yazmanız daha iyi olacaktır.

Tanıtım Yazıları

Tanıtım yazıları bana göre backlink çalışmalarının en önemli ayağını oluşturur. Pr değeri yüksek haber siteleri yada sektörünüzle alakalı bloklardan alacağınız anchor text (kelime üzerinden link) linkler anahtar kelimenizde yükselmenize oldukça fayda sağlayacaktır. Peki bu siteleri nerden bulacağız? Yukarıda belirttiğim wmaracı, r10, fuub gibi webmaster forumlarında dolaşarak tanıtım yazısı satışı ile ilgilenen bir çok kişiyle karşılaşabilirsiniz. Buralardan bütçenize uygun kaliteli siteler bulursunuz ve yazılarınızı yayınlarsınız. Artık bende bu blogumda tanıtım yazısı paylaşmaya karar verdim. İsterseniz iletişim kısmından irtibata geçebilirsiniz.

Konuk Yazar Olmak

Konuk yazar olmak ülkemizde yeni yeni yayılan bir akım. Blog hocam bunun öncülerinden diyebilirim. Başka bir blog için yazı hazırlayarak o bloğa misafir olabilirsiniz. Böylece ücretsiz bir şekilde o blogdan link almış olursunuz. Biraz araştırma yaparak konuk yazar olabileceğiniz bir çok blog olabilirsiniz.

Video Paylaşım Siteleri

İleri zamanlarda sektörünüzle alakalı videolar hazırlayarak Youtube, dailymotion gibi video sitelerinde paylaşarak backlink elde edebilrisiniz. Bu siteler oldukça kaliteli olduğu için kısa sürede Google’da yükselirler ve iyi reklam yapmış olursunuz.

Rakiplerinizin Kullandığı Backlink Kaynakları

Rakip sitelerin backlink kaynaklarını araştırıp oralardan da link kazanabilirsiniz. Rakiplerinizin kullandığı kaynakları bulmak için Ahrefs veya Opensiteexplorer araçlarını kullanabilirsiniz. Aynı zamanda Google de aşağıdaki sorguyu aratarak rakiplerinizin linkinin olduğu siteleri bulabilirsiniz.

“sekeno.wordpress.com” -site:sekeno.wordpress.com

Bunuda okumalısın: Rakip Site Nasıl Analiz Edilir?

Diğer Backlink Kaynakları

Bu kısımda kullandığım diğer backlink kaynaklarından bahsetmek istiyorum.

Bunların başında Wikipedia geliyor. Wikipedia dünyanın en büyük sözlüğü konumundadır. Yaptığınız hemen her aramada karşınıza çıkıyor. Wikipediadan alacağınız bir link oldukça faydalı olacaktır. Peki Wikipedia dan nasıl link alabilirim?

Wikipedia’dan link almak için sektörünüzle ilgili bir konu açabilir yada var olan bir konuya ekleme/düzenleme yaparak sitenizi kaynak gösterebilirsiniz. Daha önce bende e-ticaret yaptığım sitem için bir konu açıp link almıştım ve oldukça faydasını gördüm.

Diğer bir backlink kazanabileceğiniz adresi Onedio. Onedio üyelerin konu açıp paylaşım yaptığı bir sosyal içerik platformudur. Eğer sizde güzel bir makale hazırlayıp burda yayınlayabilirseniz bedava PR 4 backlink kazanmış olursunuz.

Hazır değinmişken Sekono yu ilk açtığım zamanlarda kaliteli bir siteden nasıl bedava link kazanmış olduğumu yazayım. O zamanlar seodan falanda pek anlamazdım. Sürekli araştırma yapar yeni şeyler öğrenirdim. Yine bir gün kaliteli bir blogda geziniyorum. Baktım blog yazarı yazılarının bir çoğunda başka bir blogspot adresine link vermiş. Tıklayınca bu bloğun kapanmış olduğunu gördüm. Bende hemen bu blog adresini alıp yönlendirme koduyla Sekenoya yönlendirdim. Böylece her gün bir sürü ziyaretçi çekiyordum Sekenoya 🙂 Bir süre sonra adamda sitesinin kapanmış olduğunu görünce mail attı bana. Bende bloğu kendisine verdim tekrar. Doğru bi davranış değildi tabi ama yapmış bulundum bir kere 🙂

Benim kullandığım ve tavsiye ettiğim Backlink Kaynakları bunlar. Sizde kendi kullandığınız kaynakları yorum yazabilirsiniz.