kişisel blogMerhaba arkadaşlar. Bugün kardeşim Kasım kişisel blogunu açtı. Çok yerinde bir karar verdi. Bana sorarsanız herkesin bir kişisel blogu olmalı. Özellikle benim gibi her öğrenci hemen bir blog açmalı. Blogunuzda günlük yaşamınızla ilgili, hobileriniz ile ilgili yani ne yazmak isterseniz neden hoşlanıyorsanız yazabilirsiniz. İçinizdeki yazma isteğini tatmin etmiş olursunuz. Bence herkesin içinde yazma isteği vardır. Ben yazdıkça rahatlıyorum mesela. Kaliteli takip edilen bir blogunuzun olması çevrenizin size bakış açısını da değiştirecektir. Şuan bu yazıyı okuduğunuza göre zaten blog açmaya karar vermişsinizdir. O zaman lafı  daha fazla uzatmadan naçizane tavsiyelerime geçiyorum.

Yeni blogcu olduğunuz içerik üretmekte zorlanabilirsiniz. Tamda o anda birçok kişinin yaptığı Ctrcl+C Ctrl+V tekniğine (!) sakın başvurmayın. Unutmayın bu sizin kişisel blogunuz. Sadece sizin düşünceleriniz sizin fikirleriniz olmalı. Başkalarınınki değil. Kopyala yapıştır ile kimsenin bir yere varamadığını da unutmayın.

Yeni bloggerlerin yaptıkları en büyük hata tema ile fazlasıyla ilgilenmek. Bende ilk blog açtığım zaman temayla fazlasıyla meşgul oluyordum. Halbuki blogumda daha doğru dürüst bir içerik bile yoktu. Unutmayın blogunuza yazılarını düşüncelerinizi okumak için gelirler, temanızı görmek için değil! Zaten popüler kişisel bloglara baktığınız zaman hiçbiri ahım şahım temalar kullanmamıştır. Bu blogların temaları sadeliği ve şıklığıyla dikkat çeker. Blogspot veya wordpress.com kullanıyorsanız başlangıç temaları bile yereli olacaktır.

Yazılarınızı yayımladıktan sonra biraz sabırlı olmalısınız. Siteniz yeni daha pek kimse bilmiyor. Yazılarınızın okunma oranı az olacaktır ve yorum alamayacaksınız ilk zamanlarda. Sakın şevkiniz kırılmasın. Sabırla bloglamaya devam edin. Kaliteli özgün içerikler girmeye devam ederseniz zamanla hak ettiğiniz ilgiyi görmeye başlarsınız. Yeni yazılarınızı sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz.

Yazılarınızın Google’de geride çıktığını gördüğünüz zaman sizde diğer blogcular gibi nasıl üst sıralarda çıkabilirim araştırmalarına gireceksiniz. Bir süre sonra seo kavramıyla tanışacaksınız. İşte burda en büyük hataya düşebilirsiniz. Lütfen sizde hemen bir seo blogu açmaya karar vermeyin. Genelde öyle oluyor. Hemen hevesle bir seo blogu açılıyor ama sonuç hüsran oluyor. Şuan internet ortamı saçma sapan seo bloglarıyla dolu. Siz bildiğiniz yoldan dönmeyin. Kaliteli kaynaklardan seo öğrenin ama blog açmayın.

Bu arada unutmadan günde en fazla bir yazı yayımlayın. Yazma aşkınız mı geldi yazın ama yayınlamayın. Bir gün 2 yazı yayımlayıp diğer gün yazı yayımlamak blogunuza faydalı olmaz. Çünkü Google düzgün güncellenen blogları sever.

Umarım tavsiyelerim işinize yarar. Herkese iyi bloglamalar 🙂

Kasımın blogunada burdan ulaşabilirsiniz: http://okumusamele.blogspot.com.tr/

Reklamlar