Google mobil uyumlu
Google mobil uyumlu etiketi

Teknolojinin hızla gelişmesiyle akıllı telefonlar hayatımızın içine girdi ve büyük yer edindiler. İnternet kullanımı da bilgisayarlardan telefonlara geçti. Tek ürün satışı yaptığım sitemin istatistiklerine baktığım zaman telefondan girenlerin oranının %51 olduğunu gördüm. Siteme telefondan girenlerin oranı giderek artıyor. Hal böyleyken bizde sitelerimizi mobil kullanıma uygun hale getirmeliyiz. Ziyaretçiler telefondan girdiklerinde sitemizi hızlı bir şekilde gezebilmeliler.

Google’de aylar önce duyurduğu mobil uyumlu etiketi ile mobil siteleri desteklediğini göstermiş oldu. Google’nin bu güncellemesinden de anlayacağımız üzere artık mobil arama sonuçlarında, mobil uyumlu etiketi olan siteler öncelikli olacaktır. Bizde sitelerimizi buna göre optimize etmeliyiz.Böylece seoda bir adım daha öne geçebiliriz 🙂

WordPress Siteler İçin Mobil Tema

sekeno mobil görünüm
sekeno mobil görünüm

WordPress siteleriniz için mobil tema yapmak oldukça basittir. Kullanabileceğiniz birkaç farklı eklenti var ama ben jetpack eklentisini kullanmanızı tavsiye ediyorum. Jetpack eklentisini kurup, mobil tema modülümü etkinleştirdiğinizde sizinde artık bir mobil temanız olacaktır. Şık ve basit bir tema ile telefondan girenler hızlıca sitenizde gezinebilirler. Benim sitemin jetpack mobil teması yanda gördüğünüz gibi. Daha önce bu eklentiyi detaylıca anlatmıştım. Burdan okuyabilirsiniz: WordPress Jetpack Eklentisi

Fark yaratmak isteyenler mobil temalarla yetinmeyebilir. Sitenizin android yada ios uygulamasını yaparak farkınızı ortaya koyabilirsiniz. İlerleyen yazılarımda takipte kalın 😉

