Site, firma yada ürün reklamı yapmanın yollarından biri tanıtım yazısı almaktır. Doğru bir şekilde yapılırsa olumlu sonuçlar alınacaktır. Ancak sadece bu işi yapmak için açılan sitelerden almak hiçbir işinize yaramayacağı gibi sitenize zarar bile verebilir.

Webmaster forumlarına girerseniz tanıtım yazısı ticareti yapan yüzlerce kişi bulabilirsiniz.”8 yıllık haber sitesinden tanıtım yazısı, 5 tane haber sitesinden tanıtım yazısı sadece 30 TL” gibi onlarca başlık gözünüze çarpar. Sadece backlink kasarak Google’de yükseleceğinizi iddia ederler.tanıtım yazısı satın almak

Biraz mantıklı düşünelim. Kaliteli bir haber sitesi en az bir kaç yıllık olmalıdır. Çünkü yeni haber sitelerinin news kayıtları yoktur, henüz seo çalışmaları tamamlanmamıştır ve Google gözünde pek değerli değildirler. Profesyonel bir haber sitesinin binlerce lira maliyeti vardır. Yazılım, reklam, haber ajansı aboneliği, seo çalışmaları vs. Buna benzer 5 haber sitesinden sadece 30 TLye tanıtım yazısı almak mantıklı mı sizce?

Bunu da Okumak İsteyebilirsiniz: Backlink Kaynakları

Elbette ki değil. Haber sitesi dedikleri bu siteleri şu şekilde oluşturuyorlar: WordPress, joomla yada blogger gibi hazır bir sistem ve tema kuruyorlar. Sonra haber botu atıp bırakıyorlar. Bot sürekli kopya içerik çekiyor siteye. Evet tek yaptıkları bu. Bu siteler çöp site olarak adlandırılıyor. Buralardan alacağınız linklerde elbetteki bir işinize yaramayacaktır.

Birkaç yıl önce bende bunlardan birine kanıp link satın almıştım. Pr 8 – Pr7 – Pr 6 3 haber sitesinden kalıcı tanıtım yazısı sadece 30 tl idi! Sözde kaliteli olan haber sitelerinde yayınlanan tanıtım yazıları arama sonuçlarında ilk 500’e bile giremedi. Pagerank değeri 8 olan bir sitedeki yazı nasıl oluyor da ilk 500’e giremiyor sizce?

Boşa çıkacak domainleri sürekli takip eden insanlar var. Bazen bir proje iptal edilebiliyor ve onlarca emek verilmiş bir domain boşa çıkabiliyor. Bu domainleri tespit eden bazı şahıslarda sözde haber sitesi kurup tanıtım yazısı satmaya başlıyor.

Tanıtım yazısı alacağınız siteleri iyi inceleyin. Böyle sitelerden alacağınız tanıtım yazıları sadece paranızı boşa harcamanıza neden olacaktır. Özgün ve kaliteli bloglardan alacağınız tanıtım yazıları çok daha fazla işinizi görecektir.

