Bugün ki seo dersinde otoriter medya sitelerini kullanarak rakip siteleri nasıl geçebileceğimizi anlatmaya çalışacağım.

Otoriter haber sitelerine girilen içerikler dakikalar içinde arama sonuçlarında (SERP) üst sıralarda yer alıyor. Bu siteler eski olduğu ve çok sık güncellendiği için Google’nin güvenini kazanmışlar. Bizler ise bloglarımızı sık sık güncelleyemiyoruz, aynı zamanda o siteler kadar da eski değiller. Sektöre yeni giren web siteleri bu otoriter haber sitelerini kullanarak önceden sektörde olan siteler ile rakabet edebilir.

Otoriter Sitelerin Seoya Etkisi

Bu seo yöntemini kullanan birçok site var. Seo kelimesinde ilk sayfada çıkan sitelerden tutunda ünlü bloggerlara kadar birçok kişi. Lafı daha fazla uzatmadan açıklayayım.

Bunu da okumak isteyebilirsiniz: Haber sitelerinden tanıtım yazısı almak ne kadar faydalı?

Öncelikle iki tane site vereyim kullanmanız için. Araştırırsanız başka sitelerde bulabilirsiniz. Benim kullandıklarım Onedio ve Radikal Blog. Bloguma girdiğim içerikler genelde ilk sayfada çıksa da rekabet yoğunluğu olan bazı kelimelerde çıkmıyor. Bu durumda içeriğimi alıp Onedio yada Radikal blogda paylaşıyorum. Tabi altına da kaynak olarak blogumdaki içeriğin adresini veriyorum. Kısa bir süre sonra onaylanan içeriğim Google’de birçok siteyi geçerek ilk sıralara zaman zaman da birinci sıraya oturuyor 🙂 Böylece rakiplerimi geçmiş oluyorum ve bu sitelerden backlink almış oluyorum.

Bu seo yöntemi şuan için işe yarıyor. Oldukça faydasını görüyorum. Ama ileride ne olur bilemem. Çünkü Google her zaman doğal seo istiyor. Örneğin kısa bir süre önce algoritmasını güncellemiş ve “nasıl yapılır” başlıklı içerikleri arama sonuçlarında geri itmişti. Bu yönteminde ne kadar doğal olduğu tartışılır.